image description

2017 Alle rechten voorbehouden door © Harry van Hest

Trainer/Coach

Contact

Conflicthantering

Een training die leidinggevenden zal helpen om conflicten te voorkomen en als ze zich toch zouden voordoen, om ze dan ook de baas te kunnen.


Hierbij worden onder andere volgende items behandeld:

+ Inzicht in mogelijke oorzaken of triggers van conflicten

+ Verschil tussen probleem en conflict

+ In de toekomst conflicten of conflicterende situaties trachten te voorkomen

+ Aangepast kunnen reageren op verschillende types van conflicten

+ Helder en beheerst communiceren, ook onder druk

+ Niveaus van omgang

+ Percepties respecteren

+ Structuur van de emoties en in een conflictsituatie beter kunnen beheren en beheersen

+ Bewustwording van de eigen houding ten opzichte van conflicten en hiervan adequaat gebruik kunnen maken

+ Zelfvertrouwen winnen

+ Assertiviteit eigen maken

+ Gedragsstijlen ten opzichte van conflict

+ Intuïtieve reflexen tov conflicten

+ Methodes om een conflict op te lossen

+ Stop een escalerend conflict tussen teams

+ Actief luisteren eigen maken

+ Feedback geven en krijgen op een constructieve en niet-conflicterende manier

+ Levenshoudingen determineren en accepteren

+ Conflicten in de toekomst vermijden


Profiel

Harry is al meer dan 30 jaar in het bedrijfsleven actief en dit op verschillende niveaus.

Zowel als werknemer als als werkgever. Hij werkte in grote organisaties en in kleine bedrijven, hij werkte met beperkte en grote teams. Dit alles voor kleine en zeer grote projecten die op zijn minst stressvol mogen genoemd worden. En zoals men kan merken aan zowat al zijn voordrachten en trainingen is communicatie zijn ding. Maar kwam hij ook conflicten tegen. Vanuit de dagdagelijkse praktijk leerde hij dan ook dat men pas een team-player en vooral een goed leider wordt als men ook in staat is om op een gepaste manier het conflicten om te gaan.

Die ervaringen zal hij graag met u delen


Formules

1) Voordracht van ongeveer 1:00 uur die een algemeen beeld geeft van hoe men conflicten kan vermijden en/of oplossen op een manier die de meeste voldoening geeft voor het bedrijf en voor de betrokken individuen.

2) Training van vier dagdelen met minstens één week interval.

Harry van Hest - Conflicthantering

Would you like more information?

Would you like more information about the possibilities for you event, or are you looking for a coach who can sharpen your communication skills?
Then you can always contact us without obligation via the following link: